Błonnik – niezbędny w codziennej diecie

Błonnik – niezbędny w codziennej diecie

Wiele osób uskarża się na nadwagę, a także problemy trawienne – wzdęcia, zaparcia, zgagę, uczucie ciągłego przejedzenia i ciężkości. Aby zaradzić tego rodzaju kłopotliwym problemom, należy przede wszystkim zmienić dietę na zdrowszą, pozbawioną tłuszczów nasyconych, cukru i konserwantów oraz sztucznych barwników. To właśnie te substancje bowiem obciążają naszą wątrobę, przeszkadzając jej w prawidłowym trawieniu pokarmów i doprowadzając do stanów bólowych oraz odkładania się tłuszczu w postaci wałeczków w talii. Warto jednak nie tylko wyeliminować to, co złe w naszym jadłospisie, ale też zwiększyć ilość tego, co dobre. Substancją, która skutecznie oczyści nasz układ pokarmowy z zalegający h w nim toksyn, poprawi nasz metabolizm i zlikwiduje dolegliwości trawienne, okazuje się błonnik. Znajdziemy go w wielu różnorodnych produktach. Szczególnie dużo jest go w razowym pieczywie i makaronie, w brązowym ryżu oraz w roślinach strączkowych, jak groch, fasola, bób, soja. Sporo błonnika mieści się ponadto w kapuście, szpinaku, burakach. Znajdziemy go ponadto w jabłkach, malinach, truskawkach. Owoce suszone zawierają natomiast jeszcze więcej błonnika, niż świeże. Suszone śliwki, daktyle i figi z pewnością uzupełnią niedobory tej substancji w naszym organizmie. Również orzechy okazują się bardzo bogate w tą zbawienną substancję. Spożywanie powyższych potraw na pewno zatem poprawi nasze samopoczucie.