Dieta dla oczu

Dieta dla oczu

Dieta, która zawiera za mało minerałów i witamin może przyczynić się do pogorszenia wzroku. Zdaniem lekarzy okulistów niedobory luteiny mogą zwiększyć ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej, a zbyt mała ilość przeciwutleniaczy przyczynia się do wcześniejszego starzenia się naczyń krwionośnych oczu. Zgodnie z zaleceniami okulistów nasza dieta powinna zawierać pełnoziarniste produkty. Powinniśmy spożywać je minimum 3 razy dziennie. W naszej diecie powinny się więc znaleźć przede wszystkim kasze takie, jak pęczak i kasza gryczana, razowe pieczywo i makarony oraz płatki owsiane. Wszystkie te produkty są źródłem witamin z grupy B. Witaminy, które należą do tej grupy nie tylko wzmacniają pracę nerwu wzrokowego, ale także wpływają na ostrość wzroku oraz łagodzą zmęczenie. W produktach pełnoziarnistych znajdują się także potrzebne naszemu organizmowi minerały, takie jak selen oraz cynk. Zmniejszają one ryzyko pojawienia się zwyrodnienia plamki żółtej. Nasze oczy potrzebują także rodopsyny. Jest to światłoczuły barwnik, który pozwala nam widzieć w ciemności oraz odróżniać barwy. Za wytworzenie rodopsyny odpowiedzialna jest witamina A zawarta w nabiale. Dlatego przynajmniej raz dziennie powinniśmy zjadać ser, jogurt lub pić mleko. Warto także wprowadzić do swojej diety warzywa, które zawierają beta-karoten, który poprawia ostrość naszego wzroku. Dobrym źródłem beta-karotenu jest marchew, ale również cukinia.