Dieta dla zdrowych kości

Dieta dla zdrowych kości

Upływające lata przyczyniają się do osłabnięcia kości. Jest to naturalny proces, którego nie zatrzymamy. Stosując się jednak do zaleceń lekarzy, możemy ten proces spowolnić. Zgodnie z zaleceniami lekarzy nasza dieta powinna być bogata w wapń. Dlatego też lekarze zalecają spożywanie nabiału 4 razy dziennie. Najbogatszym źródłem wapnia są sery żółte. Ale sery żółte są także źródłem niezdrowych tłuszczów, są także bardziej kaloryczne od serów twarogowych. Dlatego spożycie żółtych serów ograniczamy do 3 plastrów dziennie. Zamiast nich wprowadzamy do swojej diety kefir, jogurt, a zwłaszcza maślankę. Maślanka jest bowiem nie tylko źródłem wapnia, ale jest także najmniej kaloryczna ze wszystkich produktów mlecznych. Wchłanianie wapnia utrudnia sól, dlatego należy ją mocno ograniczyć w swojej diecie. Należy także unikać zawierających szczawiany liści szczawiu i szpinaku. Bogatym źródłem wapnia są także ryby. Zawierają one także witaminę D, która ułatwia przyswajanie wapnia. Ryby powinny znaleźć się w naszej diecie 3 razy w tygodniu. Zamiast ryb, możemy pić łyżkę tranu dziennie. Bogatym źródłem wapnia są sardynki z puszki, które należy zjadać ze szkieletem. To w nim zawarta jest największa ilość wapnia. Duże ilości witaminy D zawiera między innymi dorsz i śledź. 5 razy dziennie powinniśmy jeść także warzywa i owoce. Spośród warzyw najwięcej wapnia zawierają rośliny strączkowe, a spośród owoców figi.