Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryzyko zachorowania na choroby serca znacznie spadnie, jeśli będziemy stosować dietę sprzyjającą sercu. Wśród zalecanych produktów sprzyjającym sercu na pierwszym miejscu wypada wymienić tłuste ryby morskie. Śledzie, sardynki, makrele czy łososie powinny gościć na naszych talerzach przynajmniej dwa razy w tygodniu. Dieta bogata we wspomniane ryby dostarczy nam nienasyconych kwasów tłuszczowych. Tym samym wykazują one działanie przeciwmiażdżycowe i przeciwzakrzepowe. Wprowadzając do swojego menu tłuste ryby morskie możemy uniknąć zawału.
W diecie sprzyjającej sercu nie powinno zabraknąć także pomidorów. Dojrzałe pomidory czerwonych odmian są bardzo bogatym źródłem likopenu, który wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe. Pomidory warto jeść także z innego powodu: są one jednym z najlepszych źródeł potasu, który zapobiega arytmii serca oraz bogatym źródłem witaminy K. Wystarczy każdego dnia wypić szklankę soku pomidorowego lub zjeść 2 pomidory, aby nasze serce czuło się lepiej. Na naszym stole każdego dnia powinno znaleźć się także 2 ząbki czosnku. Nie koniecznie musimy jeść surowy czosnek, równie skuteczny będzie czosnek duszony lub pieczony. Warto jeść także orzechy. Orzechy polecane są szczególnie osobom z nadciśnieniem. Warto wspomnieć, że są one źródłem magnezu, który chroni przed zawałem i chorobą niedokrwienną.