Dieta małych dzieci

Dieta małych dzieci

Dieta małych dzieci powinna być zdrowa, gdyż składające się na nią pokarmy dostarczają maluchom ważnych dla funkcjonowania organizmu składników. Prawidłowy rozwój wzroku u dzieci zapewnia kwas dokozaheksaenowy. Jego pierwszym źródłem jest mleko matki, następnie mieszanki mleka, które powinny być wzbogacone o tenże kwas, czyli DHA. Kolejny krok w dostarczaniu tego kwasu to dieta, która zawiera tłuste morskie ryby oraz olej rzepakowy. Dla właściwej pracy mózgu niezbędna jest energia. Dostarczamy ja mózgowi zapewniając regularnych i częstych posiłków. Najważniejszym posiłkiem dla malucha powinno być śniadanie. Zgodnie z zaleceniami lekarzy powinno ono zawierać złożone węglowodany, mleko lub jego przetwory oraz warzywa lub owoce. Najlepszym źródłem węglowodanów dla naszego dziecka są płatki zbożowe lub gruba kasza. Dla rozwoju mózgu niezbędne są także kwasy tłuszczowe omega-3. Ich źródłem dla niemowląt jest mleko matki, dla nieco starszych dzieci wzbogacone o nie mleko modyfikowane i ryby. Z kolei zęby i kości potrzebują witaminy D oraz wapnia. Znajdziemy je głównie w mleku i jego przetworach. Szczególnie warto polecić kefir, maślankę oraz sery żółte. Najmniej wapnia zawiera ser twarogowy. W drugim półroczu życia dziecka musimy także zadbać o dostarczenie mu odpowiedniej ilości żelaza. Dlatego dietę dziecka w tym wieku wzbogacamy o mięso, żółtka jaj oraz o kaszki, które zostały wzbogacone o żelazo.