Dieta przeciwko anemii

Dieta przeciwko anemii

Anemia jest dolegliwością, która często może pojawić się u tych osób, w których diecie nie ma mięsa. Jeśli nie jemy mięsa możemy jednak anemii uniknąć. Wystarczy stosować urozmaiconą dietę i sięgać po odpowiednie produkty. Co więc powinno znaleźć się w jadłospisie osoby, która jest wegetarianinem? Z pewnością nie może w niej zabraknąć warzyw strączkowych. W warzywach tych znajdują się ogromne ilości tak zwanego niehemowego żelaza. Warto sięgać więc po takie rośliny strączkowe jak groch, soja oraz fasola. Koniecznie trzeba pamiętać także o zielonych warzywach. Niech na talerzu wegetarian goszczą brukselka, szpinak, kapusta oraz sałata. W warzywach tych znajdują się ogromne ilości kwasu foliowego. Warto jednak pamiętać, że substancja ta nie lubi kiedy warzywa długo gotujemy lub gdy długo leżą w lodówce. Kolejnym produktem, który powinien być obecny w diecie osób nie jedzących mięsa są żółtka jaj. W żółtku znajduje się wiele żelaza, witaminy B12 oraz kwasu foliowego. Ciekawostką jest fakt, że niezależnie w jakim stanie będziemy jeść jajko będzie ono tak samo wartościowe. Warto jednak pamiętać żeby nie zjadać ich codziennie bowiem mogą podnieść poziom cholesterolu. Wegetarianie powinny sięgać także po produkty pełnoziarniste. Jasne pieczywo najlepiej jest zastąpić ciemnym. Warto sięgać także po razowy makaron oraz grube kasze.