Dieta przeciwko przeziębieniu

Dieta przeciwko przeziębieniu

Jeżeli nasza odporność jest słaba, wciąż się przeziębiamy, zapadamy na infekcje gardła i katary, albo nawet dostajemy wysokiej gorączki, oznacza to, że w naszym organizmie brakuje kilku niezbędnych składników, jak witamina A, C, D, B11, także cynk. Musimy zatem zmienić dietę na pełną tych cennych substancji, budujących odporność organizmu. Witaminę A znajdziemy między innymi w jajkach, serze, mleku i grzybach, a także w marchewce i pietruszce, w mniejszych ilościach również w większości warzyw i owoców. Źródłem witaminy C również są przede wszystkim warzywa i owoce, zwłaszcza zaś cytrusy, jabłka, maliny, truskawki, jagody, papryka, pomidory. Witamina D znajduje się natomiast w jajkach, mleku, grzybach, a także w rybach i świetle słonecznym, zatem aby dostarczyć jej organizmowi, trzeba nie tylko odpowiednio się odżywiać, ale też opalać. Źródłami witaminy B11 są również jaja i grzyby, a także kapusta i szpinak. Cynk znajduje się natomiast w orzechach, roślinach strączkowych i produktach pełnoziarnistych oraz czosnku i cebuli, a także w jajach i grzybach. Ze składników tych można skomponować wiele pysznych potraw, jak naleśniki z grzybami podsmażonymi na cebulce i czosnku, kanapki z razowego pieczywa z pastą rybną, kapelusze pieczarek zapiekane ze szpinakiem. Potrawy te na pewno podniosą naszą odporność. Aby przestać chorować, warto też codziennie jeść pyszne surówki oraz pić soki owocowe i warzywne.