Dieta w ciąży

Dieta w ciąży

Pokarmy, które spożywa kobieta będąca w ciąży, mają ogromny wpływ na rozwój płodu oraz na późniejsze jego nawyki żywieniowe. Panie w stanie błogosławiony powinny pamiętać o tym i przywiązywać bardzo dużą uwagę do tego co jedzą. Na początek oczywiście odstawiamy wszystkie potrawy typu fast food. Nie jest ono ani zdrowe, ani nie dostarcza żadnych wartościowych substancji. Powoduje tylko i wyłącznie przyrost tkanki tłuszczowej oraz wzrost cholesterolu. Jeśli będąc w ciąży będziemy jeść takie jedzenie to nasze dziecko w przyszłości może mieć problemy z otyłością. Bardzo ważne jest by kobieta w ciąży jadła dużo produktów, które bogate są w substancje mineralne oraz błonnik. Warto jeść pieczywo ciemne zamiast białego, jogurty, otręby owsiane oraz surówki. Nie wolno zapominać o ograniczeniu spożywaniu przypraw takich jak sól czy pieprz. Lepiej zastąpić je naturalnymi ziołami. Bardzo ważna jest także kwestia przyrządzania potraw. Kobieta w ciąży powinna jak ognia unikać smażonych potraw. Lepiej zjeść coś gotowanego lub upieczonego. Kobiety w ciąży często borykają się z problemem zbyt kruchych żył. Warto tutaj pomyśleć o jedzeniu pietruszki, owoców cytrusowych, ryb, orzechów laskowych oraz pomidorów. Warto wzbogacić swoją dietę o kaszę gryczaną, ziemniaki, szpinak, marchew, brokuły, żurawinę oraz jogurty.