Gdzie znaleźć witaminę D

Gdzie znaleźć witaminę D

Witamina D jest niezwykle potrzebna człowiekowi. Jej brak powoduje liczne dolegliwości, jak problemy ze wzrokiem, wypadające włosy, łamliwe paznokcie, sucha skóra lub też przeciwnie – trądzik. Osoby, które cierpią na niedobór tego cennego składnika, nie raz też mają kłopoty z odpornością, często się przeziębiają, łapią infekcje układu moczowo-płciowego. Znakomitym źródłem witaminy D okazuje się słońce. Dlatego też warto się opalać latem, gromadząc znaczne zapasy tej cennej witaminy. Warto też w ciągu całego roku nie tylko jeździć autem, ale też spacerować, aby nasza skóra miała szansę przyswoić odrobinę cennej witaminy ze światłą słonecznego. W zimie jednak witaminy D może nam brakować, nawet gdy staramy się wystawiać twarz do promieni słonecznych. Dlatego też musimy zadbać o to, aby dostarczać jej organizmowi wraz z pożywieniem. Znaczne ilości tego cennego składnika znajdują się w mięsie. Wśród produktów wegetariańskich znajdziemy witaminę D w mleku i jajach. Weganie zaś mogą ją spożywać za pośrednictwem grzybów i drożdży, a także alg, jak spirulina czy chlorella. Witaminę D należy dostarczać organizmowi codziennie, gdyż nasze ciało nie jest w stanie jej magazynować. Jest to szczególnie potrzebne zimą, gdy światło słoneczne dostarcza mniejsze ilości tego składnika. W razie potrzeby można też zażywać suplementy diety wzbogacone witaminą D.