Jadłospis na poprawę nastroju

Jadłospis na poprawę nastroju

Kiedy jest nam smutno, mamy zły nastrój i nic nam się nie chce, powinniśmy jakoś zaradzić temu stanowi. Trudno czasami rozwiązać problemy, które nas przygniatają i zniechęcają do życia, lecz gdy dodamy sobie nieco energii, być może problemy te wydadzą nam się nie tak znowu straszne, a może nawet uda nam się znaleźć na nie jakieś rozwiązanie, przynajmniej częściowe. Aby dodać sobie energii i poprawić nastrój, warto wyjść na spacer, popływać czy pobiegać. Można też zjeść coś dobrego. Oczywiście, wiele osób w chwilach chandry sięga po słodycze, które dostarczają wielu endorfin. Jednakże jest to rozwiązanie tylko na chwilę. Endorfiny zawarte w ciastkach czy czekoladzie szybko się zużywają, powodując ponowne obniżenie nastroju. W dodatku zostają nam w organizmie zupełnie zbędne cukry i tłuszcze oraz konserwanty, a także wyrzuty sumienia. Zamiast słodyczy lepiej sięgnąć po warzywa i owoce, które również zawierają wiele endorfin, są słodkie i mogą znacznie poprawić nam nastrój. Po pysznej sałatce z pewnością będzie nam chociaż odrobinę milej i może z większą ochotą zabierzemy się za porządkowanie swoich zagmatwanych spraw. Pyszną surówką na poprawę samopoczucia może być tarta marchew i jabłko z dodatkiem płatków migdałów i suszonej żurawiny oraz pestek słonecznika. Innym polepszaczem nastroju może okazać się jogurt naturalny z plasterkami banana, suszonymi śliwkami i kokosem. Przekąski te nie tylko są słodkie, ale też pełne witamin, minerałów i błonnika.