Jadłospis uczącego się dziecka

Jadłospis uczącego się dziecka

Dziecko, które się uczy, powinno dostawać posiłki w regularnych odstępach czasowych, najlepiej co trzy lub co cztery godziny. Posiłki te powinny być nie nadmiernie ciężkie, ale jednocześnie bogate w białko, wapń, zdrowe tłuszcze i cukry oraz niezbędne do prawidłowego rozwoju ciała witaminy i minerały. Na pierwsze śniadanie możemy podać dziecku jogurt naturalny, stanowiący cenne źródło wapnia budującego kości. Do jogurtu warto dodać pełnoziarnistych płatków zbożowych, które są bogate w witaminy z grupy B, magnez, błonnik ułatwiający trawienie, a ponadto bardzo sycące. Do tego można dorzucić nieco suszonych owoców, cynamonu oraz orzechów i plasterków banana. Banany i orzechy stanowią cenne źródło magnezu i potasu, niezbędnych w procesach uczenia się. Na drugie śniadanie można podać dziecku jabłko i kanapki z pieczywa razowego, sera i pomidora. Unikać należy wędlin, które są tłuste, pełne cholesterolu, konserwantów i ciężkostrawne. Lepiej zrobić dziecku pastę rybną, gdyż ryby zwierają zdrowe tłuszcze i wiele witaminy D. Można też zastąpić ser lub rybę jajkiem, także bogatym w tą cenną witaminę. Na obiad można zrobić dziecku naleśniki z pieczarkami i żółtym serem oraz podsmażoną cebulką i czosnkiem. Jest to posiłek zawierający wiele wapnia i cynku oraz witaminy B, chroniących przed przeziębieniami. Dobrym podwieczorkiem dla uczącego się dziecka będzie garść orzechów i jabłko, zaś na kolację może zjeść bogaty w żelazo i witaminę C tost ze szpinakiem i papryką oraz popić sokiem pomarańczowym.