Jak skutecznie schudnąć

Jak skutecznie schudnąć

Wiele osób cierpi współcześnie na problemy z nadwagą. Najczęściej nadmiar masy ciała wynika z nieprawidłowego trybu życia. Współczesne społeczeństwo stanowczo za mało się rusza, jeździ do pracy samochodem lub autobusem, a zamiast wchodzić po schodach, korzysta z windy. Ponadto, nadwaga bierze się z niezdrowego jedzenia, w którym pełno jest tłuszczy nasyconych, cukru, konserwantów, a niewiele białka, zdrowych węglowodanów i nienasyconych tłuszczy oraz witamin i minerałów. Ludzie jedzą też zbyt szybko i nieregularnie, co sprzyja odkładaniu się tłuszczu na brzuchu i biodrach oraz niestrawności. Najczęściej zatem sposobem na otyłość jest zmiana nawyków żywieniowych oraz dużo ruchu. Sport pomaga spalić nadmiar tłuszczu, pobudza metabolizm, oczyszcza organizm z toksyn. Aby schudnąć, najlepiej uprawiać sport przez co najmniej godzinę dziennie, lecz niekoniecznie bardzo szybko. Może to być bieganie, gimnastyka, pływanie, albo też jazda na rowerze. Warto też jeść regularnie, co trzy lub cztery godziny, rezygnując ze spożywania posiłków na dwie czy trzy godziny przed snem. W każdym naszym posiłku powinny znaleźć się warzywa i owoce, surowe lub gotowane, ewentualnie smażone na oliwie. Absolutnie nie można natomiast spożywać smalcu, boczku, wieprzowiny, masła i margaryny oraz słodyczy. Lepiej zastąpić je rybą i jajami oraz produktami mlecznymi i bakaliami.