Korzyści płynące z uprawiania joggingu

Korzyści płynące z uprawiania joggingu

Jeżeli pragniemy zachować zdrowie, znakomitą kondycję, sprawność i sprężystość ciała oraz jego piękny, młodzieńczy wygląd, musimy koniecznie uprawiać sporty. Najlepiej ruszać się codziennie przez około godzinę. Gdy jednak nie mamy na to czasu lub ochoty, spróbujmy ćwiczyć przynajmniej dwa razy w tygodniu, na przykład w weekendy. Bardzo zdrowe okazuje się pływanie, gimnastyka całego ciała, gry zespołowe, jazda na rowerze. Wśród bardzo korzystnych dla zdrowia rodzajów aktywności ruchowej znajduje się także bieganie. Możemy zarówno biegać na krótkie dystanse, bardzo szybko, jak też uprawiać powolny, lecz długotrwały jogging. Jogging okazuje się nawet zdrowszy. Pozwala on na uzyskanie równomiernego, szybkiego rytmu serca, na wzmocnienie mięśni całego ciała, poprawienie kondycji i wytrzymałości. Ponadto, jogging, dzięki temu, że jest uprawiany na świeżym powietrzu, odpowiednio dotlenia nasz mózg i całe ciało, wzmacnia naszą odporność i hartuje na niskie temperatury. Gdy uprawiamy jogging codziennie przez cały rok, niezależnie od pogody, z pewnością, nie będziemy się zbyt często przeziębiać. Jogging jest bardzo popularny również dlatego, że jest to tani sport. Nie wymaga specjalistycznego sprzętu, a jedynie wygodnego obuwia i stroju. Można go też uprawiać w dowolnych godzinach, albo rano, albo w południe, albo wieczorem, samotnie lub w towarzystwie.