Plan dnia służący naszemu zdrowiu

Plan dnia służący naszemu zdrowiu

Aby zachować zdrowie, powinniśmy starać się utrzymać równowagę między pracą a wypoczynkiem. Warto też, aby nasz wypoczynek był różnorodny i obejmował zarówno aktywność fizyczną, jak też duchową i intelektualną oraz towarzyską. W ten sposób zapewnimy sobie dobre samopoczucie psychiczne i fizyczne. Dzień warto rozpocząć ćwiczeniami fizycznymi. Mozę to być półgodzinna gimnastyka, pomagająca się obudzić i rozciągnąć wszystkie mięśnie naszego ciała. Możemy też wyjść na dwór pobiegać czy pojeździć na rowerze. Nie powinniśmy jednak na czczo pływać ani ćwiczyć na siłowni. Tego rodzaju sporty lepiej zatem odłożyć na popołudnie lub wieczór. Po ćwiczeniach powinniśmy się wykąpać, aby odzyskać świeżość i zjeść śniadanie. Warto też pamiętać o wzięciu drugiego śniadania do pracy – mogą to być kanapki, owoce, albo sałatka, czy zupa w termosie. Po pracy również należy zjeść posiłek, najlepiej ciepły. Po południu warto zaś znaleźć czas dla swoich bliskich, rodziny czy przyjaciół, zrobić z nimi coś ciekawego i przyjemnego, na przykład iść na rower albo do kina, czy szczerze, głęboko porozmawiać, nie tylko o sprawach codziennych, ale też o naszych zainteresowaniach, przemyśleniach. Z rodziną można się ponadto integrować w czasie wykonywania obowiązków domowych – robienia zakupów, gotowania, sprzątania, wieszania prania. Koniecznie musimy też się porządnie wyspać, aby być w dobrym nastroju i mieć sporo energii.