Sport uprawiany zimą

Sport uprawiany zimą

Wiele osób, gdy nadchodzi zima, zamyka się w domu na trzy spusty i w ogóle nie ma ochoty wychodzić na mróz i śnieg. Inne natomiast pozostają aktywne i niezależnie od temperatury i warunków atmosferycznych chętnie spędzają czas na zewnątrz, spacerują, biegają, a gdy jest śnieg, to również jeżdżą na nartach i sankach. Aby dobrze znosić niskie temperatury zimą i być w stanie uprawiać sport na świeżym powietrzu, należy zacząć się hartować już latem. Jeżeli od lipca codziennie rano wychodzimy biegać, wówczas nasz organizm stopniowo przyzwyczaja się do coraz niższych temperatur i w grudniu czy styczniu szczególnie nie marznie. Gdy jednak zaczniemy uprawiać jogging w środku zimy, możemy nie zdołać przyzwyczaić się do niskich temperatur, przemarznąć i się zaziębić. Z pewnością, warto zacząć się hartować latem, aby zimą móc spędzać sporo czasu na świeżym powietrzu. Podczas grudnia, stycznia i lutego potrzebujemy bowiem dotlenienia naszego mózgu i mięśni tak samo, jak latem. Dlatego też ruch na zewnątrz jest ogromnie wskazany. Ponadto, sport uprawiany zimą poprawia krążenie i zmniejsza ciągłe poczucie zimna. Zapobiega też zgromadzeniu się tłuszczyku na ciele, o co bardzo łatwo, gdy podczas zimy unikamy ruchu, siedzimy w domu i podjadamy słodycze. Ruch niezależnie od pory roku pomaga też nam zachować doskonałą kondycję i sprawność ciała.