omega 3 6 9

Dzień rozpocznij od ćwiczeń

Dzień rozpocznij od ćwiczeń

Jesień i zima nie sprzyja aktywności fizycznej. Czujemy się wtedy ospali. Kiedy za oknem pada deszcz lub śnieg to najlepiej w ogóle nie wychodzilibyśmy z domu, a nawet z łóżka. Jednak każdy ma swoje obowiązki. Trzeba iść do pracy, do szkoły, na uczelnię. Warto wiedzieć, że jest sposób na to jak poprawić nieco swoje nastawienie do dnia oraz zmobilizować się do pobudki. Sposób ten nie jest wcale żadną innowacją, gdyż znany jest już od dawien dawna. Jednak nie wszyscy się do niego stosują – a to z braku czasu, a to z lenistwa. Co nam pomoże? Z pewnością krótka, niezbyt wymagająca gimnastyka. Nie musi być ona bardzo intensywna. Wystarczy łagodna, lekka gimnastyka. Ważne jest by wybrać takie ćwiczenia, które rozciągną nasze mięśnie oraz poprawią krążenie. Ruchy powinny być wykonywane powoli. Można także mieć przy tym zamknięte oczy. Jednym z ćwiczeń jest wyciąganie się w łóżku we wszystkie strony. Rozciągamy kręgosłup, ręce, nogi i każdą inną część ciała. Można także wykonać kolejne bardzo proste ćwiczenie. Leżąc na plecach wystarczy wyciągnąć ręce w bok, pięty natomiast należy przesunąć w stronę pośladków. Kolana przenosimy w lewo i zostajemy chwilę w takiej właśnie pozycji. Później robimy to ćwiczenie przewracając ciało w drugą stronę. Inne ćwiczenie można wykonać na siedząco. Siadamy, ręce wyciągamy do góry i rozluźniamy ramiona.

Co robić aby nie chorować

Co robić aby nie chorować

Zima to sezon, w którym pojawia się najwięcej zachorowań. Wielu z nas dopada w tym okresie przynajmniej przeziębienie, które potrafi dać nam nieźle w kość. Tymczasem zachorowania można uniknąć stosując się do kilku zasad. Przede wszystkim w tym newralgicznym okresie należy się bardzo dobrze wysypiać. Brak snu osłabia bowiem naszą odporność – stajemy się dużo bardziej podatni na infekcje. Warto także zadbać o wzmocnienie i zwiększenie odporności. W tym celu koniecznie trzeba codziennie udać się na spacer. Warto robić to bez względu na panującą pogodę. Wystarczy jedynie pamiętać o tym aby odpowiednio się ubrać. Warto pamiętać także o odpowiedniej diecie. W sezonie zimowym nie mamy tak wiele świeżych warzyw i owoców. Warto jednak sięgać na przykład po kiszoną kapustę oraz kiszone ogórki. Są to produkty, które świetnie wzmacniają naszą odporność. Dobrym wyborem są także powszechnie dostępne już w Polsce banany oraz cykoria. Także wiele środków, które pomogą nam uniknąć zachorowania znajdziemy w aptece. Warto szukać takich preparatów, które w swoim składzie zawierają wyciąg z jeżówki purpurowej oraz witaminę D. Jeżówka świetnie wzmacnia nasze błony śluzowe, czy to, co jako pierwsze styka się z bakteriami oraz wirusami. Niedobory witaminy C wpływają natomiast na zaburzenia odporność, co prowadzi do infekcji i chorób.