zaburzenia krążenia obwodowego

Dieta przeciwdziałająca zaparciom

Dieta przeciwdziałająca zaparciom

Wiele osób uskarża się na zaparcia oraz inne trudności trawienne, jak wzdęcia, gazy, zgaga, uczucie ciężkości. Najczęściej problemy te wynikają z życia w stresie i pośpiechu, z niedosypiania, nieregularnego i niezdrowego jedzenia. Aby się ich pozbyć należy zatem odrobinkę zwolnić i postarać się wyrobić w sobie zdrowe nawyki. Skutecznym sposobem na pozbycie się zaparć jest codzienne spożywanie dużych ilości błonnika. Znajdziemy go w produktach pełnoziarnistych, jak płatki śniadaniowe, pieczywo, makaron. Cennym źródłem błonnika są ponadto rośliny strączkowe, na przykład bób, fasola i groch, jak też orzechy, suszone oraz świeże owoce i warzywa. Posiłkiem, który pomoże nam pozbyć się zaparć, jest na przykład sałatka z tartej marchwi i jabłka z dodatkiem kawałków suszonych śliwek i płatków migdałów. Inne danie zapobiegające temu przykremu problemowi to sałatka z fasoli, papryki i jajka sadzonego, albo kanapka z razowego chleba z pastą fasolową i papryką. Ponadto, warto dużo pić, zwłaszcza wody mineralnej i ziołowych herbat, które wspomagają metabolizm. Bardzo ważne jest też to, aby jeść spokojnie i powoli, przeznaczając na posiłek nie kilka, ale kilkanaście minut. To pomoże uregulować nasz system trawienny. Warto też uprawiać sport, który pobudzi do pracy mięśnie naszego brzucha – uprawiać jogging, pływać, jeździć na rowerze.