Uważnie do jedzenia

Uważnie do jedzenia

Problemem wielu osób jest zajadanie stresu. Niektórzy jedzą ponad miarę, by poczuć się lepiej. W konsekwencji tyją, a zatem muszą jeść jeszcze więcej, ponieważ zwiększona waga rzadko jest czymś, co można zaakceptować bez problemu. Nie brakuje również ludzi, którzy już w trakcie jedzenia mają wyrzuty sumienia. Nie zwracają zatem uwagi na to co właśnie mają na talerzu, ale już marzą o kolejnej dokładce, która pozwoli choć na chwilę poczuć się lepiej. I paradoksalnie zapomnieć o ilości już pochłoniętego jedzenia. Wielu z nas ma problemy ze zbyt szybkim spożywaniem jedzenia. Zamiast dokładnie przeżuć każdy kęs, jednocześnie się nim delektując, wpychamy w siebie spore ilości jedzenia zanim odczujemy pierwsze efekty w postaci uczucia sytości. Tymczasem jedząc powoli, dajemy organizmowi szansę na zauważenie dostawy energii w postaci posiłku. Zanim informacja ta dotrze do mózgu i zostanie zarejestrowana w postaci zmniejszenia uczucia głodu może minąć nawet po dwudziestu minutach. W czasie można najeść się ponad miarę, jeżeli je się szybko, chcąc w ten sposób zmniejszyć poczucie głodu. Warto jednak dać sobie na przysłowiowe wstrzymanie. Jeść powoli i dokładnie przeżuwać po kilkanaście razy każdy kęs. W ten sposób można bardzo ułatwić zadanie swojemu żołądkowi. Poza tym wydłuża się czas spożywania posiłku i daje sobie okazję do delektowania się nim.