Witamina D dla naszego zdrowia

Witamina D dla naszego zdrowia

Wszyscy ci, którzy dbają o własne zdrowie wiedzą jak ważna jest dla prawidłowego funkcjonowania organizmu witamina d. Warto pilnować aby w naszej diecie nie zabrakło witaminy D. Ma ona bowiem ogromny wpływ na nasze serce. Jeśli będziemy przyjmowali ją z pokarmem to ciśnienie krwi będzie znajdowało się na prawidłowym poziomie. Witamina D skutecznie zapobiega także sztywnieniu naczyń krwionośnych oraz rozwojowi miażdżycy. Aby więc nie mieć problemów z układem krążenia należy włączyć do naszej diety produkty, które są bogate w witaminę D. Co więc powinniśmy jeść. Z całą pewnością nie możemy zapomnieć o tłustych morskich rybach. Najlepiej jest sięgać po makrelę, tuńczyka, śledzia oraz łososia. Warto zjadać je przynajmniej trzy razy w tygodniu. Świetnym źródłem witaminy D są także sardynki w puszcze. Warto więc aby również one zagościły w naszym jadłospisie. Koniecznie trzeba zjadać również jaja. Najwięcej witaminy D ma zawarte w nich żółtko. Doskonałym źródłem witaminy D jest także żółty ser. Nie można go jednak nadużywać bowiem jest to produkt dość mocno kaloryczny. Dużo witaminy D ma również mleko oraz jego przetwory. Witamina D zapewni nam także bardzo mocne stawy oraz mięśnie. Nieocenionym źródłem witaminy D jest słońce. Kiedy więc tylko nadarza się okazja powinniśmy wystawiać się na działanie promieni słonecznych. Jeśli będziemy odpowiednio dużo przebywali na słońcu to nasz organizm wyprodukuje sobie sam dziewięćdziesiąt procent dziennego zapotrzebowania na witaminę D.