Zachować dobrą sylwetkę

Zachować dobrą sylwetkę

Aby zachować uzyskaną sylwetkę trzeba zmienić wiele nawyków żywieniowych i życiowych, by po krótkim czasie nie powrócić do wagi wyjściowej. Osoby, które borykają się z otyłością, często miewają problemy z przemianą materii, a to sprawia, że muszą bardzo starannie pilnować, co spożywają. Powinny zrezygnować z podjadania słodyczy i niezdrowych przekąsek, zastępując je suszonymi lub surowymi owocami. Muszą również pić dużo wody niegazowanej i przestrzegać pór posiłków, eliminując posiłki przed snem. Zmiana niezdrowych nawyków to zresztą nie tylko sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, ale również na poprawienie jakości swojego życia i uczynienia kroku ku zdrowiu i dobrej formie. W tym celu warto pamiętać o porcjach świeżych owoców, warzyw bądź soku, ograniczaniu soli, spożywaniu produktów jak najmniej przetworzonych i nie obciążonych chemicznymi składnikami. Również sposób przyrządzania posiłków ma ogromne znaczenie dla zdrowia. Dobrze jest porzucić smażone potrawy na rzecz gotowanych na parze lub pieczonych w folii. Oczywiście zdrowy tryb życia to nie tylko kwestia kulinarna. Trzeba pamiętać o odpowiedniej porcji codziennego ruchu, spacerach na świeżym powietrzu, jak również i o regularnych kontrolach w gabinecie lekarskim, gdzie profilaktycznie można zmierzyć ciśnienie lub wziąć skierowanie na badania krwi w laboratorium. Dla zdrowia trzeba także ograniczać używki i sytuacje stresogenne, dużo wypoczywać i dobrze się wysypiać.