Zalety kuchni śródziemnomorskiej

Zalety kuchni śródziemnomorskiej

Współcześnie wiele osób przerzuca się na kuchnię śródziemnomorską. Z pewnością, jest ona znacznie zdrowsza od tradycyjnych potraw słowiańskich. Na pewno też okazuje się bardziej różnorodna i po prostu smaczna. Dieta śródziemnomorska ma też ten atut, że jest bardzo zdrowa. Pomaga uniknąć otyłości, miażdżycy, problemów z ciśnieniem, cerą, włosami, a także chorób serca. Jest możliwa do realizacji zarówno w wersji wegetariańskiej, jak też tradycyjnej. W diecie śródziemnomorskiej znajduje się sporo ryb i owoców morza, jednak jarosze mogą z nich zrezygnować, a mimo to dieta ta będzie im miała wiele do zaoferowania. Zdrowe tłuszcze, które oddają nam energii oraz pięknego wyglądu skóry i włosów, lecz nie odkładają się w postaci wałeczków na brzuchu, znajdują się, poza rybami, również w kaparach i oliwkach oraz wykonanej z nich oliwie, pestkach dyni i słonecznika. Poza tymi składnikami, kuchnia śródziemnomorska opiera się też na warzywach i owocach, zwłaszcza pomidorach, papryce, cebuli, czosnku, figach, morelach, brzoskwiniach, winogronach. Nie brakuje też w niej pysznych serów, szczególnie typu feta i pleśniowych, jogurtu naturalnego i zbóż, zwłaszcza orkiszu, z którego robi się chleb, placki, makaron. Jak zatem widać, dieta śródziemnomorska obfituje w pyszne produkty, z których można skomponować wiele apetycznych potraw, jak pizza, spaghetti, lazania oraz wiele apetycznych sałatek.