Źródła zdrowego tłuszczu

Źródła zdrowego tłuszczu

Tłuszcz jest nam niezbędny do życia. Jednocześnie jednak nie możemy przesadzać z jego spożywaniem, aby nie zapaść na jakieś groźne choroby cywilizacyjne, jak miażdzyca, cukrzyca, problemy z ciśnieniem i krążeniem krwi w organizmie. Warto na pewno wyeliminować tłuszcze nasycone, które są źródłem cholesterolu, okazują się ciężkostrawne i negatywnie wpływają na metabolizm, otłuszczając wątrobę i inne narządy wewnętrzne, a następnie odkładając się w postaci nadmiaru ciałka na brzuchu i biodrach. Tłuszcze te znajdują się głównie w potrawach mięsnych, szczególnie w kotletach wieprzowych, wędlinach, smalcu, boczku. Warto je zastąpić zdrowymi tłuszczami, które nie prowadzą do nadwagi i nadmiaru cholesterolu, lecz są na bieżąco wykorzystywane przez organizm i przetwarzane na energię. Takie tłuszcze znajdziemy w rybach i w owocach morza, a także w orzechach, roślinach strączkowych, sezamie, pestkach dyni i słonecznika, oliwkach, oliwie z oliwek, kaparach, jajkach. Warto spożywać pokarmy z tej grupy każdego dnia, najlepiej w większej ilości. Można z nich przyrządzać wiele zdrowych i pysznych potraw. Na oliwie można smażyć ryby, a także warzywa, pestek dyni i słonecznika oraz orzechów można dodawać do jogurtu czy surówek. Jeżeli zadbamy o odpowiedni poziom tłuszczu w naszym organizmie, z pewnością nie będziemy zbyt grubi, lecz nasz organizm nabierze odporności, a skóra i włosy pięknego wyglądu.